Recreating Cybercloud Safeguarding Today


Blog with us, and Navigate the Cyber Jungle with Confidence!

We are here for you, let us know what you think

1.7.09

חוק אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע


חוק אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע, יוצא בימים אלא לקראת אישור לקריאה שניה ושלישית, יוזם ההצעה ח"כ ושר הפנים לשעבר מר מאיר שטרית, מעוניין להעביר את ההצעה כפי שהיא ולאשרה עוד בחודש יולי זה.
לצורך כך הוא ארגן 5 פגישות לועדה בתוך זמן מתוקצב של שבועיים.
אין ספק כי המטרה היא להתיש את אנשי המקצוע המתנגדים למאגר ולדחוף את החוק כפי שהוא ועל חשבון משלם המיסים שעלותו נאמדת בקרוב למאות מיליונים, האינטרס משותף לשני משרדים המדע והפנים, אך ישנם סימנים נגלים לעין כי משרד הפנים דוחף להחלת חוק זה כדי לזכות בכח שיתן את מלוא ריכוז הסמכויות לרשות פנימית בתוך משרד הפנים, כך דואגים פקדי ממשלה לפנסיה שמנה ולעתיד המשרד.

בידינו לפעול כדי לצמצם נזקים, יש להסיר מהצעת החוק את כל הקשור לבניה, הקמה ותחזוקה של מאגר ביומטרי ולהשאירו למסמכי זיהוי בלבד. כך שהמידע שיוכנס לכרטיס לא ישמר בשום מאגר.

ישנם קונפליקטים רבים וכרגע לאחר דיון הועדה הראשון רב יותר הנסתר על הנגלה, לדוגמא:
מנמ"ר משרד הפנים טוען שהמערכת לא תפעל באופן הפתוח לזמן אמת, לעומת זאת המשטרה טוענת שכן, ובכן בין אם כן או לא לכל הסדר יש את הבעיות שלו.
ישנם מומחים רבים לדוגמא אלי ביהם קריפטוגרף וקריפטואנליסט, פרופסור בפקולטה למדעי המחשב בטכניון בחיפה. הטוען כי ניתן להסתפק בכרטיס חכם שלמעשה יתן את כל הפתרונות אותם מבקש משרד הפנים ורשות האגירה להשיג. דעת המומחים אחידה, נקווה כי גם חברי הכנסת שידרשו להכריע בסוגיה ישתכנעו מפקידים או ממומחים.


לכתבה ב-YNET