Recreating Cybercloud Safeguarding Today


Blog with us, and Navigate the Cyber Jungle with Confidence!

We are here for you, let us know what you think

5.1.12

נציגי איגוד ISSA ישראל, השתתפו בועדת המדע והטכנולוגיה בדיון על רשת Darknet (דרק-נט)

בועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת התקיים דיון בנושא: "Darknet"- תשתית פשע מאורגן באינטרנט בהשתתפות: משפטנים, מומחי חדירה ואבטחת מידע, איגודים מקצועיים ואנשיתקשורת. נציגי האיגודים המקצועי ISSA - איגוד מומחי אבטחת מידע הישראלי, יוצג על ידי מומחה פורנזי ויזם מעבדת פורנזי משפטי לחקירות דיגיטליות הפועל רבות בתחום פשיעת המחשב, מר ניר פסי, אשר הדגיש כי קיימים שיתופי פעולה בינלאומיים פוריים מזה כמה שנים, הגופים האזרחיים במשק פועלים רבות בתיום זה ומוסגלים לספק מענה מקצועי למשטרה, גם למשטרה יש מודיעין בין לאומי "רשת האינטרפול" הפועלת באופן מקצועי לאכיפת פדופיליה והונאה ברשת האינטרנט בהצלחה מזה כמה שנים.

הדיון נסב סביב הרצאתו המרתקת של ד"ר נמרוד קוזלובסקי, עו"ד מתמחה בתחום משפט האינטרנט ואבטחת מידע. בהרצאתו הדגיש נמרוד את הצורך באכיפה של אנשי משטרה באופן אקטיבי בפינות האפלות של רשת האינטרנט - דארקנט שאינה קיימת לדבריו, אין אכיפה ואין איסוף מודיעין.

נמרוד פנה בהאשמה למשטרה שהיא אינה מסוגלת לפעול ואינה מכירה את רשת הדרק-נט כפי שהוא בהתבסס על המומחה הטכנולוגי שסייע לו, מכירים. נמרוד הציג סטטיסטיקות ונתונים של פשעים כדוגמת הונאה וסחר בכרטיסי אשראי, סחר בסמים, בנשק ואף יכולת לסחור בשכירי חרב וקנית נשקים, עוד הדגיש נמרוד את מנין הפדופילים והציג עובדה כי סוטים מקיימים פשיעה באמצעות רשת הדרק-נט שאותה הציג במערכות TOR, באופן המאפשר לפושעים וסוטים לפעול מתחת לרדאר המשטרה, והדגיש כי לא קיים זה כלל אינו קיים בעבודה השוטפת של אנשי יחידות עבירות המחשב במשטרה.


בסיום המצגת החל להתנהל דיון סוער בו לקחו חלק נציגי גופי הממשל השונים שהשתתפו בדיון והסבירו כי הם מוכנים לסייע לועדה בטיפול בסוגיות אלו, אך מנתונים המצויים אצלם אין הם רואים כרגע צורך דחוף לפעול בבהלה וזאת משום שחוקי העוסקים בדין עבירות מחשב נאכפים גם כיום, ומי שעובר עליהם מקבל ענישה מרתיעה, וכל נפגע המתלונן בכל נקודה בעולם בד"כ גם זוכה לקבל סיוע גם אם הסיוע צריך שיעשה בעולם או בישראל.

יש ליזכור כי השימוש ברשת הדארק נט נעשה בעיקר במערכות P2P וממעט בהשארת עכבות ברשת האינטרנט.

לסיכום, יו"ר הועדה הגב' ח"כ רונית תירוש החליטה להפנות מכתב לרוה"מ בנימין נתניהו לתת הערכת זמן לועדת בן ישראל לבחינת הסוגיות הנוספות שהועלו בדיון זה, להמשיך ולבצע מעקב באמצעות ועדה זו.




לפרוטוקול הועדה: לחצו כאן