Recreating Cybercloud Safeguarding Today


Blog with us, and Navigate the Cyber Jungle with Confidence!

We are here for you, let us know what you think

21.8.12

המאגר הביומטרי - עדכונים

אבטחה, מאגר ביומטרי והחברות הזרות שיטפלו בו

מדינת ישראל ממשיכה לבזבז כספים גם בתקופה קשה זו מבלי לעצור לרגע לשאול האם הדבר נחוץ או לא.

משרד הפנים פירסם ב- 30 ביולי 2012 בקשה לפטור ממכרז להתקשרות עם אחת מארבע החברות הבאות: MORPHO, DAON, ACCENTURE , COGENT. אומדן ההתקשרות הוא כחמישה מיליון דולר לתקופה של חמש שנים (בכפוף לאפשרות להפסיק את ההתקשרות במקרה שלא יוארך הפיילוט) עם אופציה להארכה של חמש שנים נוספות. זאת כשאין למדינה כסף מיותר, הדדבר אינו נדרש לצרכים ביטחוניים, וההוצאה מיוחסת רק לייעוץ  (תחקור הערכות ותשתית תוכנה), לא אינטגרציה ולא לכל המערכת כך שיצוצו הוצאות נוספות בהמשך.

העלות: אומדן ההתקשרות כחמישה מיליון דולר. (כמה משרות שהמשק זקוק להם מבוזבזים בכסף שיוצא לחו"ל)

החברות: חברת MORPHO הצרפתית; חברת 3M Cogent מארצות הברית, חברת DAON האירית וחברת ACCENTURE.

עד היום לא בוצעו ברחבי העולם פרוייקטים רבים של התאמה (matching) ביומטרית לצורך De-Duplication בגודל אוכלסיה רב כשל מדינה ליישומים אזרחיים וביטחוניים (כפי שצויין בחוק), מספר השחקנים הרלבנטיים בעלי ידע וניסיון מוכח הוא מצומצם מאוד בעולם, מדוע אם כך, לא ביקשה המדינה להקים מכרז פתוח כשהשחקנים בו הם רק ישראלים ולא חברות אשר השימוש במידע שיצברו יוכל לזלוג מבלי כל פיקוח של מדינת ישראל.

כולם יודעים שלמדינה קשה לשמור על שקורה בתוך משרד הפנים והרווחה, ראו מקרה "אגרון" מאגר מרשם האוכלוסין המצוי כיום בכל מקום, אז לאבטח מידע בחו"ל? כמו תמיד וכפי שקבע בימ"ש העליון, מישהו צריך לבחון האם נכול להמשיך לקדם את הפרויקט המטופש הזה הלאה במיוחד בתקופה של ממשלה מנופחת וגרעון בלתי נשלט.

רשות  המאגר הביומטרי ומשרד יחסי הציבור

בהתאם לחוק הכללת אמצעי זיהוי ונתוני זיהוי ביומטריים בתיעוד ובמאגר מידע, התש”ע – 2009, הוקמה בשנת 2010 הרשות לביומטריה תחת אחריות כוללת של רשות האוכלוסין וההגירה. בנובמבר 2011 ובהתאם לדרישת החוק הועברה האחריות הכוללת על פעילות הרשות לניהול המאגר הביומטרי – לידי משרד הפנים. הרשות הביומטרית היא רשות עצמאית הפועלת בכפיפות למשרד הפנים, פעילותה מסווגת בהתאם להגדרות שירות ביטחון כללי (השב”כ) ולרשותה תקציב עצמאי. מישהו בדק או בודק מה תקציבה, ולמה בכלל צריך רשות כזו כשרוב העם וגם חברי כנסת ושר בממשלה מתנגדים התנגדות חריפה לקיומו של מאגר שכזה.

תעודת זיהוי ביומטרית
לכן שוכר שר הפנים ומשרדו חברת יחצנות בשם רשות המאגר הביומטרי כדי לצאת בקמפיין הסברה לציבור, כלומר לגרום לציבור להאמין שהגלולה המרה אינה מרה כלל. המכרז יצא בבקשה לפטור ממכרז לטובת חברת יחסי ציבור ארד תקשורת בהיקף 150,000 ₪ לשנה.

יפה אה, גם בזבוז של מיליונים על ייעוץ למאגר וגם שוכרים משרד יחסי ציבור שירגיע את הציבור.

חברים אמרו לא למאגר הבימטרי - ודי לבזבוז הבלתי נשלט של ממשלה זו.

לכתבה זו מצורף קישור
מכרז - הסבר